FANDOM

Életpálya

1958-ban születtem Kézdivásárhelyen egy álmos vasárnapi reggelen. Apám portás volt, ő is Álmos, ezért adta az Álmos nevet. Tőle örököltem egy kis zenei tehetséget, mert ő a munka mellett zenész volt. Több hangszeren játszott, és fiából is zenészt próbált faragni. A helyi kántortól tanultam hegedülni, aki után a marosvásárhelyi Művészeti Líceumba irányítottak. Ott érettségiztem. Csak klasszikus zenével ismerkedtem, mert akkor minden más műfaj tiltva volt : mert az rontja a kezdő zenész stílusát.

Katonaként ismerkedtem meg a népzenével / román /. Leszereltem és könyvtáros lettem a kézdivásárhelyi Fafeldolgozó Vállalatnál, ahol a helyi néptánccsoport hegedűse lettem. Táncházakat szerveztünk és falvakba jártunk előadásokat tartani. A rock zenével 14 évesen próbálkoztam, a helyi BUMERÁNG együttes billentyűseként. / 1972-től 1992-ig /. Játszottam jazz zenészekkel, muzsikáltam - mint hegedűs, basszus gitáros vagy billentyűs - esküvőkön.

1980-tól a sepsiszentgyörgyi Vadrózsák Együttes prímása, később vezetője voltam 1989-ig - a forradalomig ! Az átalakult “Vadrózsák”, mely a forradalom után a “Háromszék” nevet kapta prímásként foglalkoztatott. 1992-ben a budapesti Állami Népi Együttes meghívására átjöttem két évre Magyarországra. Azóta itt élek. Először Budapesten, majd Százhalombattán, jelenleg Iváncsán élek. A Duna Művészegyüttesnél korábban cimbalmon játszottam, de most hegedűsként dolgozom. Hegedülök a “Mente” együttesben és a KORMORÁNBAN. A 70-es, 80-as évek során Romániában a Táltos együttessel több lemezt adtunk ki és három filmzenét is készítettünk. Három gyermekem van!

Zenekarai

Diszkográfia

Népzene