FANDOM

Életpálya

Géczi Erika

Tizenöt éves koromban kezdtem el kajakozni. Ez elég késői kezdés, hiszen általában 10-12 éves korukban már elkezdik a gyerekek. Jó pár éve telt el, mire utol értem korosztályomat. Utolsó éves ifiként válogatott kerettag lettem és az is maradtam pályafutásom végéig a szöuli olimpiáig. Pályafutásom alatt folyamatosan a Budapest Sport Egyesült színeiben versenyeztem.

1978-ban az országos junior bajnokságon egyesben és párosban / Rakovszky Katalinnal / sikerült győzelmet aratni. Ebben az évben az “Év meglepetései” voltunk. A felnőtt bajnokságon második helyezést értünk el párosban.

1980-ban két válogató versenyt is megnyertem egyesben, de mégsem visz ki a szövetségi kapitány a moszkvai olimpiára, arra hivatkozva, hogy nincs nemzetközi tapasztalatom. Első világbajnoki részvételem 1981. Nottingham. Innentől kezdve minden évben indulok a legrangosabb világversenyeken.

A Los Angeles-i olimpiára párosban és négyesben is kivívtam az indulás jogát, de sajnálatos módon az ország vezetése úgy döntött, hogy Magyarország nem vesz részt ezen az olimpián. Ehelyett Grünau-ban rendeztek barátsági versenyt a szocialista országok részére, aminek hangulata elképzelhető az olimpiához képest.

Versenyzői korszakomat a szöuli olimpián való szereplésemmel zártam.

1989-2000 között edzőként gyerekekkel foglalkoztam. Tanítottam őket kajakozni, versenyezni .

Első helyezés 1986 MONTREÁL Világbajnokság / négyes /

Második helyezés 1988 SZÖUL OLIMPIA / négyes /

Sportolóként a zenével, csak hobby-ként foglalkoztam. 1986-ban kért fel a Bojtorján együttes vendégszereplésre.

1990-től a Bojtorjánnak számos hazai és külföldi koncerten vettem részt. Lemezeink jelentek meg itthon és külföldön. 1992-ben részt vettem az AB Popfesztiválon “Sextett” nevű együttesemmel.

1993-ban ugyan ezen a fesztiválon már Szabó Csillával énekeltem duóban.

1996-ban a Rockfort együttes tagja lettem. Koltay Gergely felkérésére a “Honfoglalás” filmzene albumán elénekeltem a főcímdalt. Ez később arany, majd platinalemez lett. Részt vettem a filmzene szimfonikus zenekari ősbemutatóján a Margit Szigeten. 1997-ben az Magyar Rádió által szervezett Eurovíziós elő fesztiválon második helyezést értünk el a Rockfort együttessel. Később a Magyar Televízió “ Zene szombat” című műsorának állandó vendégei lettünk. 1998-ban jelenik meg első önálló zenealbumunk “ Várnak ránk az angyalok”. Elkészítjük a Kajak-kenu Világbajnokság hivatalos dalát. E dallal nyitjuk meg a rendezvényeket. Augusztusban ugyan ebben az évben a Népstadionban énekelhetem az Atlétikai Európa Bajnokság megnyitóján a “Kell még egy szó”-t.

2000-től folyamatosan együtt dolgozom a Kormorán együttessel.

Egyéni elképzeléseimben egy művésztársulás tagjaként elkészült egy új zenealbum, mely T. Lukács Ágnes képei alapján, Máthé József verseit megzenésítve magam írtam a zenéket és éneklem a dalokat.

A GLM produkció honlapja: http://www.glm.hu

Zenekarai

Diszkográfia

Sajtó

Géczi Erika

Kormorán

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki