FANDOM

Gyermekszív
A „Szívbeteg gyermekek védelmében” Alapítvány megsegítésére

Rendező: Koltay Gergely
Producer: Koltay Gábor

„Szívbeteg gyermekek védelmében” Alapítvány
Országos Kardiológiai Intézet
Bankszámlaszám: 10102086-14544002-00000006
Telefon: 215-2139
Fax: 21-7067
1450 Budapest, Pf.: 88
1096 Bp., Haller u. 29.

Magyarországon évente több mint ezer szívbeteg gyermek születik, vagyis minden századik magyar újszülött valamilyen rendellenességgel jön a világra. Életben maradásuk érdekében a beteg gyerekek felét egyéves korukig, további harmadukat pedig beiskolázásuk előtt szívműtétnek kell alávetni. Jelenleg közel 30 ezer szívbeteg gyermek él hazánkban.

A beteg gyermek a család minden energiáját igénybe veszi, hiszen állandó intenzív törődést igényel. A szívbeteg gyermekek egész életükben aggodalomban tartják családjukat további sorsuk miatt.

Az újszülött, csecsemő és gyermekszívsebészet országos centruma a SOTE II. számú Gyermekklinikáról 1994-ben a Gottsegen György Országos Kardiológiai intézetbe költözött. A gyermekszívsebészet jelenleg egy műtőben és egy ötágyas őrzőben dolgozhat, így az évente szükséges 850-900 műtét helyett 300-350 végezhető el.

Huszonötéves szívós előkészítő munka után a jelenlegi épület tőszomszédságában, ahhoz szervesen kapcsolódva, felépült egy többemeletes új épület, amelyet 1999-ben adnak átrendeltetésének, s amely teljes egészében a gyermekkardiológia, csecsemő- és gyermekszívsebészet feladatainak maradéktalan megvalósítását szolgálja.

A „Szívbeteg gyermekek védelmében” Alapítvány célkitűzése, hogy törekvéseit, gondjait az ország nyilvánosságával is megismertesse. Minden erkölcsi és anyagi segítségre szükség van, hiszen az állami támogatás, a legjobb szándékok ellenére közel sem elegendő a probléma kezelésére.

A jelenség bemutatása a közvélemény számára is érthető megvilágítása érdekében készült 1995-ben a Gyermekszív című film, amelynek vetítése a Magyar Televízióban nagy sikert aratott.

Kérjük tekintse meg a filmet és ha úgy gondolja, lehetőségeihez mérten legyen segítségünkre. Mert valamennyien valljuk Ancsel Éva gyönyörű gondolatát: „Nézz hosszan egy gyermekarcba és látni fogod, ha van sors, hát nagyon korán elkezdődik”

„Szívbeteg gyermekek védelmében” Alapítvány 1998
A film időtartama 61 perc.
A film videóváltozatát Magyarországon kizárólag a „Szívbeteg gyermekek védelmében” Alapítvány forgalmazhatja.
Az engedély nélküli másolást, üzletszerű sokszorosítást a törvény bünteti.

filmek

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki