FANDOM

Megjelent a Kormorán legújabb albuma! lemezrendelés
Tüzek előtt, tüzek után

Egy legenda szerint a nándorfehérvári csata előtt a törökök hatalmas máglyát építettek a vár elé hogy a védők lássák számbeli fölényüket, hogy kimutassák hatalmas erejüket. A várbeliek válaszképpen sok kicsiny mécsest gyújtottak a fal tetején. Szép és tanulságos történet, még ha lehet nem biztos, hogy igaz. Nekem egy barátom mesélte. Akkor jutott eszembe, hogy valójában miről is szól az új Kormorán album. Lehetne fellengzős szavakkal megfogalmazni mennyire fontos számunkra mindenki, aki magyarul beszél, aki akárhol is él a világban, de valahogy megtartotta gyökereit. A globalizálódó világ, hatalmas máglyát épített a mi kicsiny várunk kapuja elé, de íme egy-egy mécses, gyertya a várfalon. Egyik az Egyesült Államokból érkezett, a másik Csángóföldről, harmadik Görögországból. Aztán gyűltek a mécsesek a Vajdaságból, Kárpátaljáról, a Felvidékről, Erdélyből, Melbourn-ből, Sydney-ből. Csatlakozott hozzánk néhány elszánt hazai vitéz is, akik maguk is fontosnak tartják, hogy megmaradjon a magyarság a világ háborgó tengerén. Először „Családi kincsek” címet adtam az albumnak, apám gyerekfejjel különlegesnek látott szekrénye alapján. Aztán kifordult a világ tengelyéből és rá kellett jönnöm tüzek után és tüzek előtt vagyunk. De az emlékek megmaradtak. Mert az emlékezet az egyetlen, amit nem lehet elvenni tőlünk. Vitéz Sebő Ödön főhadnagy, a Gyimesben védte a magyar határt, majd öreg Moszkvicsával - a Sebő együttes tagjaként - beutazhattam Magyarországot, vagy Méhes tanár úr a Szent István gimnázium földrajztanára és az életéért küzdő bárd: Cseh Tamás. Mindenkinek vannak emlékei, családi kincsei. A mieink sok más mellett ezek a dalok, a dalokban elrejtett vagy kimondott vágyak, gondolatok.
A végén egy dal valakitől, akivel mindössze tíz percet találkoztam, de utána hajlandó volt svédországi stúdiójában elénekelni egy új Kormorán dalt, mely ha mást nem bizonyít, annyit biztosan, hogy nem vagyunk kevesebbek senkinél ezen a földön. Merjünk nagyok lenni! Az album tizenöt millió magyarnak szól, akik szétszóródva élnek a nagyvilágban. A harangok 553 év óta értünk, a győztesekért szólnak szerte a világban, s íme sok kicsi gyertyaláng apáinkért, anyáinkért, a családi kincsekért, a soha el nem vesztett álmainkért.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki