Fandom

Kormorán Wiki

Harminc év legjobb dalai

662pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Best of Kormorán
Harminc év legjobb dalaiból

(Alapítva 1976-ban)

1. Om mani padme hum (1989) 5.15
Koltay Gergely

2. Ilju haramia / Ilyu highwayman (1976) 3.17
Koltay Gergely - Nagy László

3. Magyar rapszódia / Hungarian rhapsody (1989) 4.43
Jenei Szilveszter, Margit József, Koltay Gergely - Koltay Gergely

4. Ne sírj /Don't cry (1984) 4.09
Koltay Gergely

5. A forrás felé / Approaching the source (2003) 4.26
Koltay Gergely

6. A lovak álma /The dram of horses (2004) 4.49
Koltay Gergely

7. Kalotaszegi hajnali zsoltár / Kalotaszeg morning psalm (2004) 4.47
Gáspár Álmos - Koltay Gergely

8. Húzd a harangot / Toll the bell (1998) 3.17
Koltay Gergely

9. Csillagok, csillagok / Stars,stars (2001) 3.36
Koltay Gergely

10. Az utolsó farsang / The last masquerade (2001) 3.50
Szűts István - Koltay Gergely

11. Gyere ki te gyöngyvirág / Lily-of-the-vally (1984) 2.51
Koltay Gergely

12. Akkor / Then (2003) 3.42
Koltay Gergely

13. Maradunk / We stay (2005) 4.36
Koltay Gergely

14. Segítő szellemek / Helping spirits (2002) 3.42
Géczi Erika - Koltay Gergely

15. Táltosok fiai / Sons of shamans (2002) 5.28
Koltay Gergely

16. Lámpás emberek / People with lamps (2004) 3.43
Koltay Gergely

17. Kell még egy szó / One more word is needed (1996) 3.42
Koltay Gergely

bónus
18. Quo vadis Domine (2006) 5.21
Koltay Gergely, Szűts István - Koltay Gergely

A "Quo vadis Domine" zenei közreműködői:
Alex Horsch
Hollókői Lajos
Nagy Balázs
hangfelvétel: MMM Stúdió
hangmérnök: Szabó Miklós
zenei rendező: Koltay Gergely
fotó: Sárospataki Györgyi
grafika: Szendy Julianna
2006 Kormorán
2006 Hungaroton

KORMORÁN

Tóth Renáta
Géczi Erika
Koltay Gergely
Nagy László
Szűts István
Zsoldos Tamás
Mr. Basary
Gáspár Álmos
Szabó Miklós

HARMINC ÉVES A
K O R M O R Á N
Van-e korunk zenei palettáján hungaricum? Ha igen, a 2006-ban 30 esztendős Kormorán együttes annak tekinthető. Idén a Magyar Tudományos Akadémia dísztermében átvehették a "Magyar Örökség" díjat, amely kinyilvánítja, hogy a zenekar dalai a magyar kulturális örökség részét képezik. Más megfogalmazás szerint a Kormorán megkapta az úgynevezett "Magyar Szellemi Lovagrendet".
A formációt Koltay Gergely 1976-ban alapította. A magyarországi zenei életben elsőként ötvözte programszerűen a népzenei elemeket a nemzetközi rock muzsika stílusjegyeivel. A zenekar dalaiban hallhatóak tradicionális népi hangszerek: a töröksíp, a hegedű,a tekerőlant, a citera, a furulya, a duda és a tárogató, amelyek együtt szólalnak meg a rock instrumentumokkal. A Kormorán az elmúlt három évtizedben eljutott szinte minden európai országba, koncertezett a tengerentúlon, és több zenealbumot jelentetett meg külföldön. Az együttes koncertprogramjain kívül egy sor albumot készített pop énekeseknek, blues és rock sztároknak, valamint színészeknek. Megannyi színpadi mű, opera, valamint filmzene bizonyítja a zenekar sokszínűségét s alkotóerejét (Julianus, Honfoglalás, Sacra Corona, Trianon, A költő visszatér, Elektra mindörökké, Zúgjatok harangok, A Megfeszített, A Napba öltözött leány). A Kormorán első fénykora a '80-as évekre tehető, 2000 óta pedig másodvirágzását éli. Az ezredfordulóra ugyanis Koltay nyolc elhivatott és invenciózus zenészt gyűjtött maga köré, még lendületesebbé, hitelesebbé téve a formációt. Kialakult az összetéveszthetetlen vokális hangzás, amely a hangszeresek virtuozitásával párosul. Öt évvel ezelőtt, 25 éves jubileumi koncertjük alkalmával megkapták a "Magyar Szabadság" díjat, két évre rá pedig Koltay Gergely munkásságáért átvehette a Mádl Ferenc köztársasági elnök által adományozott "Magyar Köztársasági Aranykeresztet". A Kormorán tagjai az elmúlt években olyan modern, különleges muzsikát írnak, amely továbbra is a Kárpát.medence és helyenként a Balkán archaikus népzenéiből táplálkozik, s ami nagyon fontos: töretlenül népszerűek, rendre élő koncerteket adnak nemcsak Magyarországon, hanem a székelyföldi Csíksomlyótól a Muravidéken át a felvidéki Somorjáig. Ráadásul már vannak követőik a rock szakmában, ami bizonyság arra, hogy a kilenctagú csapat a magyarság sorsát bemutató dalszövegeivel szintén utat mutat az ifjabb generációknak: lehet igényes, megtartó erőt jelentő nemzeti rockzenét is játszani.
A zenekar tagjai az énekes Géczi Erika, egykori kajak világbajnok, Mr.Basary, akit ma már mindenki csak "Rocktorok" néven szólít, Esztergom szépe, a dögös hangú Tóth Renáta, Gáspár Álmos hegedűs az erdélyi Kézdivásárhelyről, Zsoldos Tamás, akit a szakma az egyik legjobb basszus-játékosnak tart, Nagy László, aki a dobokból csalogatja elő az ősi ritmusokat, az elektromos gitáron népzenét játszó Szabó Miklós, valamint a két legrégebbi tag: Szűts István billentyűs, aki a harmóniákat felügyeli, és Koltay Gergely, aki a dalszövegeket szerzi s a különleges dallamokat töröksípon, fuvolán, furulyán interpretálja.
A 30 éves Kormorán igazi hungaricum...
Zsebők Csaba

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki