FANDOM

Év „Botránya”: Kormorán koncertSzerkesztés

Szélsőjobboldali irredenta gyűlésen véletlenül résztvenni kivételes lúzerség. Márpedig így történt péntek este. Mert mégiscsak furcsa, hogy a falu egyetlen nyári rendezvényén eddig még nem vettünk részt. Itt van tehát az alkalom megint, elő a műsort. A Kormorán az egyetlen ismerős név a "repertoárból", még az egyetemi időkben szólt néha, bár nekem már akkor is Jim mondta meg a tutit (meg persze azóta is). Mondjuk az feltűnhetett volna, hogy a jegyeket egy Nagy-Magyarország matrica disztribúcióra szakosodott könyvesboltban árulták. S.-ék is jöttek, gyerekekkel persze, akik előzőleg Greenday és Dream Theater koncerten voltak, így az este programja iránti teljes érdektelenségük borítékolható volt. Mire a Kormorán megkezdte, addigra már a mi kedvünk is elment. Kopaszra nyírt szigorú arckifejezésű tizenévesek lópokróccal a vállukon, a férfinem részéről jövő szexuális zaklatás kínzó hiányát egymás társaságában kifejtett visongással kompenzáló negyvenes szinglinők és ezüstveretes tegezzel az oldalukon Old Shatterhand-et játszó hatvanas férfiak csoportjai várták a koncertet. Árpádsávos zászlók, jelszavakkal és térképekkel díszített pólók és egyéb kegytárgyak minden mennyiségben. A megjelentek látszólag egykedvűen vették tudomásul azt a skizofrén helyzetet is, hogy előzenekarként a helyi szlovák népdalegyüttes volt hivatott a hangulat fokozására. A Kormoránra sok szót nem érdemes vesztegetni, azt csinálják, amiért fizetnek nekik. Annak meg a zenéhez már nincsen köze, mindössze hangulati aláfestés a közönség soraiból gyakran felhangzó jelszavakhoz és folyamatos zászlólengetéshez. Nyomasztó és félelmetes volt. Ez maradt meg bennem, meg a nyugtalan éjszaka utána. Mint amikor valami rossz történik és meg sem tudom fogalmazni, hogy pontosan micsoda. Ideológiákról, meg az azt felhasználó és embereket manipuláló hatalomról, hatalomvágyról megint nem ejtek szót. De a "kitartás" feliratú pólókat viselő srácoknak üzenem, hogy ha egy nyári estén a Duna-parton sétálva vascipőkbe botlanak és esetleg érdekli őket, hogy hogyan kerültek oda, kérdezzék csak meg a nagyszüleiket. Ők még biztosan emlékeznek rá.

VendégkönyvSzerkesztés

Tisztelt Koltay Gergely!

Koltay úr csodálkozik, hogy miért nem kapott konolyabb tapsot a tegnapi TF-es koncerten? Nos azért, mert elötte 1 percel a primitív viccelődésével megalázta az énekest. Mi az, hogy szemüveget vesznek az énekesnek, hogy ne tévessze el a dalszövegeket. Ön, mint ,,öreg,, színpadi ember tudhatná, hogy egy társulat nem fikázza a saját tagjait. Hát milyen dolog ez kérem!? Több ezer ember elött lealázza az egyik társát? Még ha viccelődve is? Egyébként ezt máskor is meg lehetett figyelni, hogy az énekest ,,kóstolgatja,, . Azért jobb ha tudja uram, hogy az az ember a hangjával és a színpadi stílusával a közönség egy jelentős részét hozza be. Szerintem kicsit nagyobb tiszteletel kéne viszonyúlnia hozzá és az esetleges (akár jogos) kritikai megjegyzéseit az öltözőben szíveskedjen lerendezni. Őn annyit beszél a színpadon az emberi tisztességről, szeretetről, de mintha épp ön feledkezne meg erről néha! Azért is kínos a dolog, mert pl. a tegnapi koncerten az együttes más tagjai is rengeteget hibáztak. Főleg a késői belépésekre gondolok elsősorban. (Tóth Renáta, Szabó Miklós) Őket miért nem szégyenítette meg? A kérdés persze irónikus, senkit nem szégyenítünk meg a saját nyájunkból-uram!

Minden jót kívánok
Kőrösi Tihamér
Budapest

Répcelak, HelyhírSzerkesztés

A hideg, esős idő ellenére teltház előtt lépett fel az első alkalommal városunkban koncertet adó Kormorán együttes.
A Répcelak Fesztivál péntek estéjén.
Pedig fél órával a pénteki koncert kezdete előtt még alig akadt rajongó rendezvénysátornál. Majd egy "varázsütésre" egyre szaporodott a nép, egy részük az ülőhelyekre vadászott, a fanatikusabbak, pedig a küzdőtér legelső sorát foglalták el. A rajongók bázisát a 20-40 év közöttiek adták, de óvodástól a nyugdíjasig minden korosztály képviseltette magát.
Répcelakon ritkán látható magas színvonalú koncerten vehetünk részt, ahol közel két órán keresztül élőben hallgathattuk a zenekar ismert számait egy mozgalmas és látványos produkció közepette. Az együttest Koltay Gergely alapította 1976-ban. A magyarországi zenei életben egyedülállóan ötvözik a népzenét rock muzsikával. A zenekar hangszerparkjában megtalálhatók a tradicionális népi hangszerek: töröksíp, hegedû, citera, furulyák, mely hangszerek együtt szólnak a nemzetközi rock zene hangszereivel. Az együttes 1978 óta eljutott szinte minden európai országba, koncertezett a tengeren túlon. Több zenealbumot publikáltak külföldön. A zenekar koncertprogramján kívül számos egyéb albumot is készített énekeseknek, blues sztároknak, színészeknek. Több színpadi mű, opera, valamint filmzene jelzi a Kormorán sokszínűségét.
Az együttes kiválóra, míg sajnos a közönség egyrésze elégtelenre vizsgázott, mert nem tudjuk és rajtunk kívül még sokan nem tudták, hogy egy koncertre miért kell megjelenni különböző nemzetiségű zászlókkal és a folyamatos "vesszen Trianonozással" pedig sok embernek hangulatát rontották, és értetlenségüket fejezték ki.
A közönség az együttes kétszer hívta vissza a színpadra, akik készségesen álltak a nagyérdemű rendelkezésére, de a második ráadással nemcsak minket, hanem fanatikus oldalt is meglepték a " Mi atyánkkal".
Érdekes és egyben szokatlan vége lett egy nagyszerű estének, ahol néha egy jobboldali mozgalmi propagandagyűlésen éreztük magunkat, de ennyi talán belefért!

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki