FANDOM

Koltay Gábor

Velünk élő Trianon

Egy majdnem betiltott filmsorozat

Koltay Gábor Velünk élő Trianon című, 14 részes dokumentumfilm sorozatának teljes, "csonkítatlan" változatát tekinthetik meg az érdeklődők.
A II. világháborút követő 60 esztendő után Koltay Gábor alkotása az első filmsorozat, amely Trianonnal, annak következményeivel és máig tartó hatásával foglalkozik. 1920. június 4-én délután fél 5-kor az I. világháborút lezáró Párizs melletti, Versailles nevéről elhíresült békerendszer részeként a Trianon palotában írták alá a Magyarország megcsonkítását eredményező "békeszerződést". Elvették az ország területének 72 százalékát, elszakították lakosságának 64 százalékát. A XX. században ránk zúduló csapások sorát a versailles-i - trianoni békediktátumtól szoktuk számítani. A II. világháborút követően 1947-ben Párizsban a nagyhatalmak újra megerősítették a trianoni döntéseket. A XXI. század elején vajon miért nem lehet a több mint nyolcvan éve tartó trianoni folyamat tényeit a valóságnak megfelelően feltárni és a magyar közvélemény, valamint a világ tudomására hozni? Milyen lehetősége van egy kis országnak arra, hogy a trianoni és párizsi döntéseket szentesítő nagyhatalmak által meghatározott mai globális és európai egységesülési tendenciák közepette érdekeit érvényesítse és gondoskodjon a világban szétszóródott magyarságról, valamint korszerú válaszokat fogalmazzon meg a trianoni trauma XXI. századi kezelésére? Koltay Gábor dokumentumfilmjében jeles, tudós emberek és közéleti személyiségek szólalnak meg, úgy mint: Csurka Istvánnal, Döbrentei Kornél, Duray Miklós, Fejtő Ferenc, Glatz Ferenc, Kis Dénes, Nemeskürty István, Pozsgay Imre, Raffay Ernő, Rózsás János, Szervátiusz Tibor, Szűrös Mátyás, Tőkés László, valamintközépiskolai tanárok, egyetemi oktatók, főiskolai és egyetemi hallgatók.
A rendező költők, írók gondolatainak segítségével az érzelmekre is ható módon, megrázó erővel és szokatlan őszinteséggel, szenvedélyesen hangsúlyozza, hogy a trianoni folyamatról minden körülmények között beszélni kell.

Köszönet a sorozat valamennyi közreműködőjének.

Korona Film 2004

1026 Budapest, Gábor Áron u. 8.

A sorozat időtartama 14x52 perc.

A film DVD változatát Magyarországon kizárólag a Korona Film forgalmazhatja. Az engedély nélküli másolást, üzletszerű sokszorosítást a törvény bünteti.

Design: Szyksznian Wanda

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki